Ahir
dilluns Netflix va anunciar la compra de la editorial Millarworld, creada pel
escriptor escocès Mark Millar, creador de diversos còmics adaptats ja a la gran
pantalla. Primer ha estat col·laborador de Grant Morrison, després com el seu
rival, després com a responsable de The Authority -després de agafar les regnes
del grup de mans de Warren Ellis- i Superman: Red Son, després responsable del
llançament Ultimate de Los Vangadores (d’on es va extreure el Nick Fury de
Samuel L. Jackson) Civil War i finalment creador d’un ampli ventall d’obres
particulars, de les quals com ja he dit s’han adaptat a la gran pantalla. Com
per exemple: Wanted, Kingsman o l’aproximació de Old Man Logan. I altres
adaptacions que s’han quedat pel camí en una fase embrionària de preproducció o
en un calaix fins ara.
Netflix
a l’anunci l’ha acompanyat amb un vídeo on ens presenta algunes de les obres
que possiblement adaptin: Jupiter’s Legacy, Chrononauts, Superior, Supercrooks,
American Jesus, Reborn, Starlight o Nemesis. Altres com ja he dit s’han adaptat
ja a la gran pantalla, com ara ‘Kingsman’ o ‘Kick-Ass’, que “són propietat” d’estudis
com ara Fox o Universal. Millar té quatre nominacions als Eisner, dos premis
Eagle, una ordre del Imperi Britànic, això sense comptar amb els beneficis
produïts per les adaptacions de les seves obres.
Dreams were how we got started. pic.twitter.com/5w2DOVykji— Netflix US (@netflix) 7 de agosto de 2017
Netflix
no ha donat detalls de l’operació, segons paraules de l’empresa, de la seva
primera adquisició, que descriu com “una progressió natural en els esforços de
la companyia per treballar directament amb els creadors prolífics i pelns de
talent i per adquirir propietat intel·lectual d’històries amb personatges
fascinants i mons atemporals e interconnectats”. Millar tampoc a donat gaires
pistes, tret que la negociació va començar a gestar-se aquest Nadal passat.
Tampoc avança cap projecte en concret i anuncia que entrearà en un estat “d’hivernació”
fins a la pròxima primavera per començar a organitzar una estratègia de llançament
que començarà a planejar els pròxims dies, en el seu següent viatge a Los Ángeles
per reunir-se amb els responsables de la companyia.
Netflix
vol un altre univers de sèries i ja el té, com senyalen pistes repartides pel
comunicat. “ Mark ha creat un univers de còmics de nova generació” senyala el
president de la companyia, Ted Sarandos, abans d’anunciar les futures sèries
i/o pel·lícules (inclús shows infantils, segons la nota) derivats dels
personatges de Millar que comptaran amb segell de Netflix Originals. “desitgem
seguir creant aquest originals a traves de diverses franquícies existents” i de
qualsevol altre gènere “que Mark i el seu equip segueixin creant i publicant”.
Un
univers que s’afegeix a altres noticies d’universos que han aparegut en els
últims dies i que donen alguna pista per on aniran els trets. La més destacada,
es al referent pas endavant que va donar fa uns dies Sony, dos anys després del
acord aconseguit amb l’editorial Valiant per gestionar els seus còmics en forma
d’adaptacions, amb l’inici de les negociacions començades amb Jared Leto per
interpretar al superheroi Bloodshot (un assassí involucrat en un programa de
protecció de testimonis que es veu involucrat en un experiment que li dona súper
poders) i amb l’anunci a Twitter realitzat per Dave Bautista on confirmava els
preparatius per interpretar un altre personatge de la companyia: Eternal
Warrior (Conan Atemporal).
Glad you asked cuz I'm really excited about EW. We are currently working to get the script fan worthy and then we'll be full on from there. https://t.co/aHO7DVPBVY— Dave Bautista (@DaveBautista) 1 de agosto de 2017
L’any
2015 el projecte de ‘Bloodshot’ tenia com a guionistes a Eric Heisserer, que
escriuria conjuntament amb Jeff Wadlow el guió, sota la direcció de David
Leitch i Chad Stahelski (John Wick), i amb estrena en el seu moment per aquest
2017 i produïnt Neal Moritz (Fast & Furious), que s’encarregaria tant de ‘Bloodshot’
com d’un altre pel·lícula anunciada en el seu moment com era ‘Harbinger’ (sobre
un grup de súper nois amb poders, també sota el segell de Valiant), que
acabaria com una espècie de “Godzilla vs Kong” titulada ‘Harbinger Wars’. Tot
això ha quedat esvaït pràcticament en la seva totalitat, amb el pas del temps.
Heisserer, tot i això, continua amb la seva relació amb l’editorial, per a qui
està escrivint ‘Secret Weapons’.
Per
ara l’únic projecte que tira endavant és el de ‘Bloodshot’ amb Jared Leto en
negociacions, per davant de candidats com ara: Mark Wahlberg, Jake Gyllenhall,
Nicolas Hoult, Oscar Isaac o James McAvoy, sota la direcció ara de Dave Wilson
(Company del director de ‘Deadpool’ Tim Miller, en el seu estudi de VFX, Blur
Studios).
Dubtes
sorgits
Aquestes
notícies coincideixen amb dos anuncis ja fets, però per ara menys afortunats
referents a dos universos més anunciats. Un es el de Transformers i l’altre anomenat
Dark Univers, que recull els monstres d’Universal sota la direcció de Alex
Kurtzman. Parlarem primer d’aquest últim i amb l’entrevista concedida a IGN en
la que expressa certs dubtes sobre el seu futur en una franquícia que ha
començat amb una pel·lícula, The Mummy, i que ha obtingut un rendiment per sota
lo esperat (400M$ a nivell mundial per un pressupost de 125M$), que podria dur
al estudi una pèrdua d’entre 60 i 100 milions de dòlars, exceptuant que tingui èxit
en el mercat domèstic.
El
preupost de la pel·lícula, segons Box Ofice Mojo, es de 125M$. Fonts de Variety
apunten a un pressupost de 190M$ que caldria afegir-hi 100M$ més en concepte de
publicitat mundial, dintre d’un article que senyala a Tom Cruise, el seu
protagonista, com a “culpable” d’una difícil producció per excés de control
creatiu (cosa que ja es sabia quan van decidir fitxar-lo), fins al punt de
decidir la data d’estrena de la pel·lícula.
“La
veritat es que no se si seguiré” diu Kurtzman a IGN, després de tot això.
Encara no ho he decidit, es la resposta més honesta que puc donar. Hauria de
seguir interessat en això. Tindria de sentir que la meva passió està allà”, va
declara el guionista. Tot i això no sembla que aquests dubtes afectin a la
següent pel·lícula que està en marxa, ‘Bride of Frankenstein’, dirigida per
Bill Condon i amb l’estrena prevista per al 14 de Febrer de 2019.
Per
altre banda la noticia referent a Transformers, es la marxa de Akiva Goldsman
de la taula de guionistes, tal i com ha confirmat el propi Goldsman la setmana
passada. El productor de la saga Lorenzo Di Bonaventura, va recalcar que la
sortida del escriptor era degut a la fi de la seva funció com a responsable de
tirar endavant un nou univers de pel·lícules Hasbro que abastarien el passat dels
robots i acabaria combinant-los amb un possible rellançament de la franquícia
G.I Joe.
“Aquesta
taula de guionistes va ser creada per explotar la mitologia dels Transformers”,
en paraules de Di Bonaventura, ta i com a succeït en aquesta última entrega, la
que també ha tingut un baix rendiment pel que fa a les expectatives de Paramount,
en un mercat que li dona molt de sí com ara el Xinés. ‘Transformers: The Last
Knight’ ha recaptat uns 228M$ de dòlars, quasi 100M$ menys que l’entrega
anterior. La web Xina Film Insider ho qualifica com a “desastre”.
Afectes
a curt termini...cap. Ja que la producció del primer Spin-off ‘Bumblebee’,
continua endavant, sota la direcció de Travis Knight, amb Hailee Stenfield en
el paper protagonista, i amb la incorporació de John Cena, Pamela Adlon,
Stephen Schneider i Jorge Lendeborg, ambientada en l’any 1987, amb data d’estrena
per al 08 de juny de 2018.
El comunicat de Netflix sencer aquí.Meet Charlie Watson. #BumblebeeTheMovie pic.twitter.com/Z8kA8DGRk3— Hailee Steinfeld (@HaileeSteinfeld) 6 de agosto de 2017
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada