Estrena Destacada

'Wicked'.

'Wicked'.
Estrena 22/11/24

dimarts, 8 d’agost del 2017

'Netflix & Mark Millar'.

Ahir dilluns Netflix va anunciar la compra de la editorial Millarworld, creada pel escriptor escocès Mark Millar, creador de diversos còmics adaptats ja a la gran pantalla. Primer ha estat col·laborador de Grant Morrison, després com el seu rival, després com a responsable de The Authority -després de agafar les regnes del grup de mans de Warren Ellis- i Superman: Red Son, després responsable del llançament Ultimate de Los Vangadores (d’on es va extreure el Nick Fury de Samuel L. Jackson) Civil War i finalment creador d’un ampli ventall d’obres particulars, de les quals com ja he dit s’han adaptat a la gran pantalla. Com per exemple: Wanted, Kingsman o l’aproximació de Old Man Logan. I altres adaptacions que s’han quedat pel camí en una fase embrionària de preproducció o en un calaix fins ara.

Netflix a l’anunci l’ha acompanyat amb un vídeo on ens presenta algunes de les obres que possiblement adaptin: Jupiter’s Legacy, Chrononauts, Superior, Supercrooks, American Jesus, Reborn, Starlight o Nemesis. Altres com ja he dit s’han adaptat ja a la gran pantalla, com ara ‘Kingsman’ o ‘Kick-Ass’, que “són propietat” d’estudis com ara Fox o Universal. Millar té quatre nominacions als Eisner, dos premis Eagle, una ordre del Imperi Britànic, això sense comptar amb els beneficis produïts per les adaptacions de les seves obres.
Netflix no ha donat detalls de l’operació, segons paraules de l’empresa, de la seva primera adquisició, que descriu com “una progressió natural en els esforços de la companyia per treballar directament amb els creadors prolífics i pelns de talent i per adquirir propietat intel·lectual d’històries amb personatges fascinants i mons atemporals e interconnectats”. Millar tampoc a donat gaires pistes, tret que la negociació va començar a gestar-se aquest Nadal passat. Tampoc avança cap projecte en concret i anuncia que entrearà en un estat “d’hivernació” fins a la pròxima primavera per començar a organitzar una estratègia de llançament que començarà a planejar els pròxims dies, en el seu següent viatge a Los Ángeles per reunir-se amb els responsables de la companyia.

Netflix vol un altre univers de sèries i ja el té, com senyalen pistes repartides pel comunicat. “ Mark ha creat un univers de còmics de nova generació” senyala el president de la companyia, Ted Sarandos, abans d’anunciar les futures sèries i/o pel·lícules (inclús shows infantils, segons la nota) derivats dels personatges de Millar que comptaran amb segell de Netflix Originals. “desitgem seguir creant aquest originals a traves de diverses franquícies existents” i de qualsevol altre gènere “que Mark i el seu equip segueixin creant i publicant”.


Un univers que s’afegeix a altres noticies d’universos que han aparegut en els últims dies i que donen alguna pista per on aniran els trets. La més destacada, es al referent pas endavant que va donar fa uns dies Sony, dos anys després del acord aconseguit amb l’editorial Valiant per gestionar els seus còmics en forma d’adaptacions, amb l’inici de les negociacions començades amb Jared Leto per interpretar al superheroi Bloodshot (un assassí involucrat en un programa de protecció de testimonis que es veu involucrat en un experiment que li dona súper poders) i amb l’anunci a Twitter realitzat per Dave Bautista on confirmava els preparatius per interpretar un altre personatge de la companyia: Eternal Warrior (Conan Atemporal).
L’any 2015 el projecte de ‘Bloodshot’ tenia com a guionistes a Eric Heisserer, que escriuria conjuntament amb Jeff Wadlow el guió, sota la direcció de David Leitch i Chad Stahelski (John Wick), i amb estrena en el seu moment per aquest 2017 i produïnt Neal Moritz (Fast & Furious), que s’encarregaria tant de ‘Bloodshot’ com d’un altre pel·lícula anunciada en el seu moment com era ‘Harbinger’ (sobre un grup de súper nois amb poders, també sota el segell de Valiant), que acabaria com una espècie de “Godzilla vs Kong” titulada ‘Harbinger Wars’. Tot això ha quedat esvaït pràcticament en la seva totalitat, amb el pas del temps. Heisserer, tot i això, continua amb la seva relació amb l’editorial, per a qui està escrivint ‘Secret Weapons’.

Per ara l’únic projecte que tira endavant és el de ‘Bloodshot’ amb Jared Leto en negociacions, per davant de candidats com ara: Mark Wahlberg, Jake Gyllenhall, Nicolas Hoult, Oscar Isaac o James McAvoy, sota la direcció ara de Dave Wilson (Company del director de ‘Deadpool’ Tim Miller, en el seu estudi de VFX, Blur Studios).

A tot això s’ha de afegir tot l’emoblic que hi ha al darrera del acord en que van arribar Sony i Valiant. L’acord amb Sony pretenia ser la resposta als Universos creats ja per DC i Marvel. Un univers a “preu de saldo”, segons Rushfield, -periodista que parla de tot això en el seu blog The Ankler-, donada l’escassa rellevància de l’editorial Valiant en relació amb els dos gegants que són DC i Marvel. El cas es que Moritz s’ha gastat ja quatre milions de dòlars amb ‘Bloodshot’ i vol resultats, per això que la maquinaria a començat a moures amb l’anunci de les negociacions amb Leto. El mateix que succeeix amb Valiant, farta de veure com els seus projectes d’adaptacions s’anaven endarrerint. Rushfield diu que el proper 14 d’Agost hi haurà una reunió entre Rothman i l’editorial per veure que passa amb tot aquest projecte. Succeirà aquesta reunió una setmana després que hagin expirat el drets que posseeix Sony sobre els productes de Valiant, concretament el 8 d’Agost.

Dubtes sorgits

Aquestes notícies coincideixen amb dos anuncis ja fets, però per ara menys afortunats referents a dos universos més anunciats. Un es el de Transformers i l’altre anomenat Dark Univers, que recull els monstres d’Universal sota la direcció de Alex Kurtzman. Parlarem primer d’aquest últim i amb l’entrevista concedida a IGN en la que expressa certs dubtes sobre el seu futur en una franquícia que ha començat amb una pel·lícula, The Mummy, i que ha obtingut un rendiment per sota lo esperat (400M$ a nivell mundial per un pressupost de 125M$), que podria dur al estudi una pèrdua d’entre 60 i 100 milions de dòlars, exceptuant que tingui èxit en el mercat domèstic.

El preupost de la pel·lícula, segons Box Ofice Mojo, es de 125M$. Fonts de Variety apunten a un pressupost de 190M$ que caldria afegir-hi 100M$ més en concepte de publicitat mundial, dintre d’un article que senyala a Tom Cruise, el seu protagonista, com a “culpable” d’una difícil producció per excés de control creatiu (cosa que ja es sabia quan van decidir fitxar-lo), fins al punt de decidir la data d’estrena de la pel·lícula.


“La veritat es que no se si seguiré” diu Kurtzman a IGN, després de tot això. Encara no ho he decidit, es la resposta més honesta que puc donar. Hauria de seguir interessat en això. Tindria de sentir que la meva passió està allà”, va declara el guionista. Tot i això no sembla que aquests dubtes afectin a la següent pel·lícula que està en marxa, ‘Bride of Frankenstein’, dirigida per Bill Condon i amb l’estrena prevista per al 14 de Febrer de 2019.

Per altre banda la noticia referent a Transformers, es la marxa de Akiva Goldsman de la taula de guionistes, tal i com ha confirmat el propi Goldsman la setmana passada. El productor de la saga Lorenzo Di Bonaventura, va recalcar que la sortida del escriptor era degut a la fi de la seva funció com a responsable de tirar endavant un nou univers de pel·lícules Hasbro que abastarien el passat dels robots i acabaria combinant-los amb un possible rellançament de la franquícia G.I Joe.

“Aquesta taula de guionistes va ser creada per explotar la mitologia dels Transformers”, en paraules de Di Bonaventura, ta i com a succeït en aquesta última entrega, la que també ha tingut un baix rendiment pel que fa a les expectatives de Paramount, en un mercat que li dona molt de sí com ara el Xinés. ‘Transformers: The Last Knight’ ha recaptat uns 228M$ de dòlars, quasi 100M$ menys que l’entrega anterior. La web Xina Film Insider ho qualifica com a “desastre”.

Afectes a curt termini...cap. Ja que la producció del primer Spin-off ‘Bumblebee’, continua endavant, sota la direcció de Travis Knight, amb Hailee Stenfield en el paper protagonista, i amb la incorporació de John Cena, Pamela Adlon, Stephen Schneider i Jorge Lendeborg, ambientada en l’any 1987, amb data d’estrena per al 08 de juny de 2018.
El comunicat de Netflix sencer aquí.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada