Jonathan Goldstein i John Francis Daley han
estat un poderós duo de col·laboració durant quasi 15 anys i en una nova
entrevista amb The Hollywood Reporter, el duo s’ha obert a parlar sobre el film
de ‘Flash’ del DC Extended Universe que mai va arribar a bon port i la pròxima
adaptació de 'Dungeons & Dragons' per a Paramount Pictures.
El duo estava preparant-se per a dirigir-se
al Regne Unit i començar a explorar les ubicacions per a la seva adaptació del
icònic joc de sobre taula, també havia començat a treballar en un segon
esborrany del guió per al projecte, quan la pandèmia global va causar aturades obligatòries,
però no és que Paramount i eOne sigui “cautelosament optimistes” de que aviat
podran “posar en marxa la pilota” de manera segura. Alguns dels nous mètodes que
estan buscant per a mantenir les coses segures a mesura que el món canvia és la
concentració de masses públiques, ja que han creat moments que compten amb una
gran quantitat d’ells.
Jonathan Goldstein & John Francis Daley |
“Tenim aquestes escenes amb grans multituds que
ara estem repensant i decidint si val la pena preservar-les o si hauríem intentar
pivotar i trobar un altre forma d’entrar en les escenes que estàvem imaginant”,
va explicar Daley. “Hem entregat el nostre segon esborrany del film i estem
preparant-nos amb storyboards i visualitzant seqüencies. Això és quelcom que
podem fer des de les nostres cases”.
Els dos són més coneguts pel seu treball en
el camp de la comèdia, havent co-escrit el ben rebut conjunt de ‘Horrible
Bosses’ i ajudant a elaborar els guions de ‘Cloudy with Chance of Meatballs 2’
i ‘Spider-Man: Homecoming’. Al observar l’evolució de les seves carreres i la
infusió de la seva marca d’humor en una tarifa basada en l’acció, senten que ‘Dungeons
& Dragons’ és una bona sortida per a ells, amb Goldstein senyalant que
realment volen assegurar-se de que el film serà “divertit”.
“No és una comèdia esbojarrada, però és un
film d’acció i fantasia amb molts elements i personatges còmics que esperem que
la gent realment entengui i gaudeixi veient les seves aventures”, va dir
Goldstein.
“D&D es una mirada tan única al gènere de
fantasia on és contemporani en termes de les persones que el juguen i la forma
en la que es parlen”, va continuar Daley. “Així que mai vam voler fer broma del
gènere de la fantasia o pixar-nos en ella. Però volíem trobar un altre forma de
fer-ho que no havíem vist necessàriament abans. Tant sols el format de Dungeons
& Dragons és molt interessant i divertit, i té que veure amb el pensament crític
i pensant en les teves passes i descobrir formes de fer que les coses funcionin
després de que es caiguin.
Un dels processos de preproducció pels que el
duo creatiu encara té que treballar és l’estrena del film, que Goldstein
imagina que tindrà que tindre lloc ara per videotrucades en lloc d’estar en la
sala amb un intèrpret, que Daley considera que és “un dels inconvenients de tot
això”.
“Gran part del repartiment és sentir l’electricitat
en l’habitació, especialment quan estàs fent una lectura química entre persones”,
va descriure Daley. “Però el nostre departament de càsting a Paramount ens va
dir que ja havien fet lectures de química com aquesta, on la gent faria Skyping
des de Austràlia i van dir que funciona realment bé, sempre i quan la connexió
sigui [bona]. És un territori completament nou per descobrir, i amb sort
obtindrà els mateixos resultats que una sessió de càsting normal”.
Abans d’iniciar-se a ‘Dungeons & Dragons’,
els dos estaven treballant en el film de ‘Flash’ en solitari per al DCEU abans
de sortir per diferencies creatives reportades, i al mirar cap enrere per
desenvolupar aquell projecte, van descobrir que van aprendre algunes lliçons
sobre el tipus de narració d’històries per a Projectes de gran pressupost.
“El desafiament és tractar-lo com ho farien
amb un film molt més petit, i no quedar atrapat en el fet de que té més de
$100M per gastar i començar a pensar en les peces més grans que poden construir”,
va dir Goldstein. “Més bé, concentrar-te en les coses que ho fan especial i fer
que una audiència inverteixi, i aquest són els personatges. Això està en les
coses que no necessiten molts diners per fer el correcte. Així és com ens vam
apropar a ‘The Flash’ i així és com ens vem apropar a D&D”.
“També és com en vam apropar a Spider-Man”,
va senyalar Daley. “La nostre escena preferida que vam escriure en el film va
ser l’escena en el cotxe on Michael Keaton condueix a Tom Holland al ball.
Provablement va ser l’espectacle menys visual de tot aquest film”.
Anteriorment es va informar que el director
de ‘Goosebumps’, Rob Letterman, dirigiria ‘Dungeons & Dragons’ el 2016,
però aquell film no es va arribar a materialitzar i el projecte ha passat per
diverses interaccions, inclosa una amb el director de Lego Batman, Chris McKay.
El joc de rol Dungeons & Dragons es va
fer popular per primer cop l’any 1974 i des de llavors ha acumulat milions de
jugadors i fanàtics en tot el món. La propietat enormement popular també ha influït
en nombrosos escriptors, directors, dissenyadors de jocs i altres professionals
creatius al llarg de les seves quatre dècades. El llargmetratge es va anunciar
per primer cop l’any 2013, en el que va començar una disputa pels drets entre l’estudi
i Hasbro (empresa matriu de la editorial Wizards of the Coast), però els
problemes es van resoldre l’any passat i el film segueix en desenvolupament.
Adaptat per primer cop a la pantalla petita
com una sèrie animada de televisió l’any 1983, l’icònic joc de rol de Gary Gygax
i Dave Arneson es va convertir en un film live-action a l’any 2000 dirigida per
Courtney Solomon. El film no va ser un èxit de critica ni financer, però va conduir
a una seqüela de telefilm l’any 2005 amb ‘Dungeons & Dragons: Wrath of the
Dragon God’ i una continuació directa a DVD amb ‘Dungeons & Dragons: The Book
of Vile Darkness’ el 2012.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada