Cada
cop s’acosta més, el final d’aquest llarg trajecte que va començar ja fa més d’un
any, quan Disney anunciava l’adquisició de la divisió cinematogràfica de 21st
Century Fox.
Com
ja fa setmanes que es ve anunciant, l’anunci de l’adquisició final s’anunciarà
el pròxim 11 d’Abril, on també es donarà a conèixer els continguts de la nova
plataforma de steaming de Disney, Disney+.
Des
de THR ens expliquen el memoràndum de recursos humans de 21st Century Fox (la
companyia matriu) a tots els treballadors, en un reportatge de Pamela
McClintock i Paul Bond on –amb documents interns i múltiples fonts- examinen
els primers i tremendament caòtics mesos que seguiran a la posada en pràctica
definitiva el mes de Març – la data escollida per ambdues parts- de l’adquisició
de Fox per part de Disney.
Primer
de tot i el més important: els acomiadaments; el que suposarà una despesa per a
Disney d’entre 2.300 i 2.600 milions de dòlars en “reducció de costos”, segons
Disney, traduïbles a acomiadaments laborals. Que hi hauran acomiadaments ja fa
temps que es sap, concretament des del Octubre de l’any passat, quan el cap de
Recursos Humans de Fox, Thomas Gaissmaer, va prometra una “generosa
indemnització” a qui no mantingui el seu lloc de treball durant el primer any
després del tancament definitiu de l’adquisició. Això és 2020, tot i que THR
diu que el període de acomiadament es pot ampliar al 2021. Fonts de THR diuen
que les indemnitzacions es mouran des d’un mínim de quatre setmanes per any
treballat fins a un màxim de dos anys de salari per els treballadors que hagin
treballat durant 26 o més anys en Fox.
Sobre
el nombre exacte, l’analista Rich Greenfield –vetat per Disney per les seves
informacions negatives sobre la companyia-, va avançar l’any passat entre 5.000
i 10.000 acomiadaments, una estimació que s’ha mantingut com la més orientativa
fins fa poques setmanes, quan els principals mitjans estatunidencs han ensenyat
les seves, citant fonts pròpies. Les més precises han estat proporcionades per
Nellie Andreeva, de Deadline, que parlen de 4.000: 2.300 per part de Fox, 1.700
per part de Disney, en els sectors de cinema i televisió i, particularment, en
marketing i distribució. THR també apunta a més de 4.000 acomiadaments, els
mateixos que Variety.
Un
altre apunt del imminent acord és: la cultura i la identitat corporatives de la
nova estructura resultant de l’adquisició. Ahir, Iger va confrimar
definitivament que Disney seguirà produint contingut calificat per a majors de
18 anys. Està en la transcripció de la conversació entre Iger i els inversors,
en la següent nota.
Cobra especial importància lo del últim paràgraf: Disney deixarà ben clar que qualsevol contingut per a majors de 18 anys estarà clarament publicitat com a tal per a que no es confongui amb “els productes Disney o Marvel més tradicionals”. Això s’enllaça amb la confirmació avui, per THR, de que en cap cas el logotip ni la històrica fanfàrria de la Fox desapareixeran en aquesta nova etapa que serà supervisada per la flamant presidenta de producció Emma Watts. El permis d’Iger s’exten a les produccions independents de Fox Searchlight i Fox 2000.
Tot
i això, si que s’esperen reduccions substancials en el nombre de films que
produirà anualment 20th Century Fox en aquesta nova etapa –sense comptar les
seves divisions independents-: quatre o cinc, una substancial rebaixa respecte
a les 12-14 pel·lícules que han anat produint en els últims anys. No estan
incloses en aquest portafolis les seqüeles d’Avatar, ni cap altre títol de Fox
actualment sota producció. I és important remarcar aquí una cosa: si Iger
aprova la existència de aquest contingut es perquè existeix una plataforma
digital per a la seva difusió, i no és Disney+, sinó Hulu.
Amb la compra de Fox, Disney ha adquirit el 60% d’una plataforma que fins ara sols estava limitada als Estats Units i Japó. Fins ara, ja que Iger te pensat –ja més a llarg plaç- un desembarcament internacional.
Hulu
es convertirà en una especie de Disney+ per adults –allà s’emet, per exemple ‘The
runaways’; on podria estrenar-se possiblement ‘The New Mutants’, com tem que
passi la seva productora Lauren Schuler Donner, que no perd l’esperança que el
film s’estreni finalment als cinemes- destinada a donar sortida a productes més
orientats al públic adult. A Hulu hi podem veure també les produccions de FX (‘Legion’,
‘Justified’, ‘Sons of Anarchy’, ‘American Horror Story’), el qual el seu
conseller delegat, John Landgraf, es va mostrar força rotund sobre la
plataforma. “FX no hauria ni tindria que ser part de Dinsey+. No som ni molt
menys una marca familiar i per tant està clar que tindrem que ser un component
de la futura estratègia de Hulu”, ha explicat.
La
prolongació en el temps es comprensible perquè Iger ja ha avisat que posar en
marxa Disney+ costarà forces diners. La divisió de streaming ni tant sols està
en marxa i Disney ja ha registrat pèrdues operatives de 136 milions de dòlars –la
major part dels quals s’han anat a la producció de ‘The Mandalorian’, la seva
primera gran sèrie spin-off a imatge real de Star Wars- i s’esperen uns altres
200 milions de pèrdues més en el pròxim trimestre fiscal, com va advertir Iger
als inversors aquest dimarts.
Cal
recordar també tot el que fa referència a la divisió televisiva que serà un
gran conglomerat, ja que Disney sumarà 20th TV, Fox 21 TV Studios als ddos
estudis de televisió que ja posseeix, ABC Studios i ABC Signature. Els quatre
estaran controlats per executius de Fox Televisió, als que Disney considera més
capacitats per a dirigir tota la programació televisiva no relacionada ni amb
ESPN ni amb la nova plataforma de streaming.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada