Estrena Destacada

'The Fall Guy'.

'The Fall Guy'.
Estrena 26/04/24

dijous, 7 de febrer del 2019

'Disney/Fox'.



Cada cop s’acosta més, el final d’aquest llarg trajecte que va començar ja fa més d’un any, quan Disney anunciava l’adquisició de la divisió cinematogràfica de 21st Century Fox.

Com ja fa setmanes que es ve anunciant, l’anunci de l’adquisició final s’anunciarà el pròxim 11 d’Abril, on també es donarà a conèixer els continguts de la nova plataforma de steaming de Disney, Disney+.

Des de THR ens expliquen el memoràndum de recursos humans de 21st Century Fox (la companyia matriu) a tots els treballadors, en un reportatge de Pamela McClintock i Paul Bond on –amb documents interns i múltiples fonts- examinen els primers i tremendament caòtics mesos que seguiran a la posada en pràctica definitiva el mes de Març – la data escollida per ambdues parts- de l’adquisició de Fox per part de Disney.

Primer de tot i el més important: els acomiadaments; el que suposarà una despesa per a Disney d’entre 2.300 i 2.600 milions de dòlars en “reducció de costos”, segons Disney, traduïbles a acomiadaments laborals. Que hi hauran acomiadaments ja fa temps que es sap, concretament des del Octubre de l’any passat, quan el cap de Recursos Humans de Fox, Thomas Gaissmaer, va prometra una “generosa indemnització” a qui no mantingui el seu lloc de treball durant el primer any després del tancament definitiu de l’adquisició. Això és 2020, tot i que THR diu que el període de acomiadament es pot ampliar al 2021. Fonts de THR diuen que les indemnitzacions es mouran des d’un mínim de quatre setmanes per any treballat fins a un màxim de dos anys de salari per els treballadors que hagin treballat durant 26 o més anys en Fox.

Sobre el nombre exacte, l’analista Rich Greenfield –vetat per Disney per les seves informacions negatives sobre la companyia-, va avançar l’any passat entre 5.000 i 10.000 acomiadaments, una estimació que s’ha mantingut com la més orientativa fins fa poques setmanes, quan els principals mitjans estatunidencs han ensenyat les seves, citant fonts pròpies. Les més precises han estat proporcionades per Nellie Andreeva, de Deadline, que parlen de 4.000: 2.300 per part de Fox, 1.700 per part de Disney, en els sectors de cinema i televisió i, particularment, en marketing i distribució. THR també apunta a més de 4.000 acomiadaments, els mateixos que Variety.

Un altre apunt del imminent acord és: la cultura i la identitat corporatives de la nova estructura resultant de l’adquisició. Ahir, Iger va confrimar definitivament que Disney seguirà produint contingut calificat per a majors de 18 anys. Està en la transcripció de la conversació entre Iger i els inversors, en la següent nota.










Cobra especial importància lo del últim paràgraf: Disney deixarà ben clar que qualsevol contingut per a majors de 18 anys estarà clarament publicitat com a tal per a que no es confongui amb “els productes Disney o Marvel més tradicionals”. Això s’enllaça amb la confirmació avui, per THR, de que en cap cas el logotip ni la històrica fanfàrria de la Fox desapareixeran en aquesta nova etapa que serà supervisada per la flamant presidenta de producció Emma Watts. El permis d’Iger s’exten a les produccions independents de Fox Searchlight i Fox 2000.


Tot i això, si que s’esperen reduccions substancials en el nombre de films que produirà anualment 20th Century Fox en aquesta nova etapa –sense comptar les seves divisions independents-: quatre o cinc, una substancial rebaixa respecte a les 12-14 pel·lícules que han anat produint en els últims anys. No estan incloses en aquest portafolis les seqüeles d’Avatar, ni cap altre títol de Fox actualment sota producció. I és important remarcar aquí una cosa: si Iger aprova la existència de aquest contingut es perquè existeix una plataforma digital per a la seva difusió, i no és Disney+, sinó Hulu.














Amb la compra de Fox, Disney ha adquirit el 60% d’una plataforma que fins ara sols estava limitada als Estats Units i Japó. Fins ara, ja que Iger te pensat –ja més a llarg plaç- un desembarcament internacional.



Hulu es convertirà en una especie de Disney+ per adults –allà s’emet, per exemple ‘The runaways’; on podria estrenar-se possiblement ‘The New Mutants’, com tem que passi la seva productora Lauren Schuler Donner, que no perd l’esperança que el film s’estreni finalment als cinemes- destinada a donar sortida a productes més orientats al públic adult. A Hulu hi podem veure també les produccions de FX (‘Legion’, ‘Justified’, ‘Sons of Anarchy’, ‘American Horror Story’), el qual el seu conseller delegat, John Landgraf, es va mostrar força rotund sobre la plataforma. “FX no hauria ni tindria que ser part de Dinsey+. No som ni molt menys una marca familiar i per tant està clar que tindrem que ser un component de la futura estratègia de Hulu”, ha explicat.

La prolongació en el temps es comprensible perquè Iger ja ha avisat que posar en marxa Disney+ costarà forces diners. La divisió de streaming ni tant sols està en marxa i Disney ja ha registrat pèrdues operatives de 136 milions de dòlars –la major part dels quals s’han anat a la producció de ‘The Mandalorian’, la seva primera gran sèrie spin-off a imatge real de Star Wars- i s’esperen uns altres 200 milions de pèrdues més en el pròxim trimestre fiscal, com va advertir Iger als inversors aquest dimarts.

Cal recordar també tot el que fa referència a la divisió televisiva que serà un gran conglomerat, ja que Disney sumarà 20th TV, Fox 21 TV Studios als ddos estudis de televisió que ja posseeix, ABC Studios i ABC Signature. Els quatre estaran controlats per executius de Fox Televisió, als que Disney considera més capacitats per a dirigir tota la programació televisiva no relacionada ni amb ESPN ni amb la nova plataforma de streaming. 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada