Encara
que cap de les dues parts, ha dit res oficial al respecte, segons CNBC, 21st
Century Fox estaria sospesant la possibilitat de vendre una gran part de la
seva divisió mediàtica, inclòs 20th Century Fox, a Disney.
Aquest
primer acostament neix de la intenció de Fox de centrar els seus esforços només
en una part de les seves divisions, notícies i esports, per poder competir
millor en aquest terreny, i desfer-se d’aquelles companyies com ara, el seu
estudi cinematogràfic o la seva àrea de ficció televisiva.
Segons
les fonts de la CNBC, les dues companyies no estan en negociacions en aquest
moments, encara que han estat parlant del tema les últimes setmanes i la
possibilitat d’un acord entre ambdues parts està en suspens.
Segons
CNBC, els avantatges per ambdues companyies radiquen en el context del actual
mercat de continguts audiovisuals. Per a Fox, seria la millor manera de
competir en un terreny no sotmès a noves aparicions de plataformes digitals,
com ara Netflix, Amazon o Hulu, en el que si competeixen les seves filials de
ficció. Per a Disney, que ja va anunciar la seva intenció de llançar en un
futur la seva pròpia plataforma de continguts i amb potencial econòmic i franquícies
de primer ordre, implicaria enriquir el seu catàleg de continguts, recuperar
bona part de les franquícies de Marvel (a excepció de Spider-Man que ja
comparteix amb Sony), i allunyar-se dels seus competidors digitals dels
continguts de Fox, que a dia d’avui, com els seus propis, també es distribueixen
en plataformes com Netflix o HBO. I no diguem ja de les implicacions relatives
al mercat exclusivament cinematogràfic, on el seu domini seria encara més gran
que en l’actualitat.
Estarem
atents durant els pròxims mesos als moviments que hi pugui haver al respecte i
als canvis derivats d’un hipotètic acord.
Via
CNBC, El Economista.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada