Comencem
pel principi, aquest dijous 20th Century Fox ha donat a conèixer que de nou la
producció de ‘Gambit’ es queda sense director Gore Verbinski i amb aquest ja
són tres els que han abandonat el projecte, que des de que es va començar a
gestar no ha fet res més que tenir problemes. A més d’aquest anunci, també ha
donat a conèixer noves dates de les següents pel·lícules a estrenar, exceptuant
‘X-Men: Dark Phoenix’ que manté la data d’estrena per al 2 de Novembre d’aquest
estrenat 2018.
Desglossem:
-The
New Mutants: La pel·lícula de terror de Josh Boone, endarrereix la seva estrena
deu mesos, passant del 13 d’Abril de 2018 al 22 de Febrer de 2019. Per un motiu
purament cinematogràfic: l’estudi vol més terror, segons han informat a TheWrap fonts properes al projecte. L’altre motiu que han justificat el canvi de
data és: saturació de mercat. ‘The New Mutants’ s’anava a estrenar en le mateix
any en que hi ha ‘Deadpool 2’ i ‘Dark Phoenix’, pel que creuen convenient
dosificar. Hi ha agut visualitzacions de prova de la pel·lícula, i segons TheTracking Board, està bé, però hi ha possibilitats de ser molt millor.
-Deadpool
2: Aquesta a diferència de l’anterior, avança dues setmanes l’estrena i passa
del 1 de Juny de 2018 al 18 de Maig de 2018. Dues setmanes després de l’estrena
de ‘Avengers: Infinity War’ i una setmana abans de l’estrena de ‘Solo: A Star
Wars History’. L’analista de Exhibitor Relations, Jeff Bock, explica a The Wrap
que la confiança de Fox en la nova data d’estrena es deu al contingut de violència
en el film, que podria destacar per damunt de les altres dues pel·lícules, de
classificació més “suau”, per atreure un altre tipus de públic.
-Gambit:
Aquesta s’endarrereix de Febrer de 2019 a Juny de 2019. L’estudi creu que
funcionarà més com a pel·lícula estiuenca, de nou segons fonts properes al
projecte, però la realitat ens diu un altre cosa, ja que com he comentat han
perdut un director per any -Rupert Wyatt 2015, Doug Liman 2016 i Gore Verbinski
2017- tot per diferencies creatives, en un film on l’últim borrador del guió
apuntava a intensificar l’ambient on es desenvoluparia i del qual es natural el
mutant protagonista Nova Orleans. Jeff Sneider, editor en cap de The Tracking
Board, especula amb la possibilitat de que Tatum intèrpret de Gambit i
productor principal, estigui boicotejant el projecte per forçar la seva
sortida.
Just heard an interesting theory: What if GAMBIT isn't Channing Tatum's passion project? What if he wants out, but he's stuck? What if he's making it difficult on these directors to sabotage the project so it doesn't happen, at least not with him? Just food for thought I suppose.— Jeff Sneider (@TheInSneider) 11 de enero de 2018
Tot
això, es el que ha succeït en les últimes hores en el estudi arrant segurament
de la compra per part de Disney de 21st Century Fox. De fet Sneider ho
corrobora: Crec que es pot establir una opinió sobre l’impacte que ha exercit
dita compra en aquesta secció fins que la operació es consolidi (de dos a tres
anys, aprox), però recomanaria tenir com a punt de vista, que ara mateix el
talent creatiu de l’estudi No Sap Absolutament Res al marge de la promesa de
que la companyia del ratolí intentarà conservar-ho en la mesura de lo possible.
Hi
ha ara mateix una incertesa molt gran en aquests moments, només cal escoltar
les declaracions d’un dels més destacats creadors i prolífics de l’estudi, el
showrunner Ryan Murphy (‘American Horror Story), qui ha decidit quedar-se sota
el segell de Fox, no sense abans rebre la trucada del CEO de Disney, Robert
Iger, a l’espera de saber el que succeix -per no nomenar el molt que provable
ajust econòmic en forma de comiats i que te tot el món en tensió-.
Ara
el torn de Warner:
Això
és el que ha dit el CEO de Warner Bros. Entertainment, Kevin Tsujihara:
“No
podem fer el que ha fet Disney. A ells els hi ha funcionat, molt, molt bé. Però
no es el que som. Tenim que seguir creant una plantilla equilibrada de tot
tipus i gènere de pel·lícules’.
Tsujihara
va fer aquestes declaracions després d’anunciar que havia donat l’ordre de augmentar
les competències del seu director subordinat, el president de Warner Bros.
Pictures, Toby Emmerich. Presa aquesta decisió, Tsujihara es desvincula de l’aprovació
i desenvolupament de projectes de l’estudi...Però es reserva el dret a vetar. “Toby
donarà llum verda, jo donaré la llum roja”, ha declarat el directiu a The Wrap,
qui engloba la decisió en un intent per reduir el nombre d’influences en el
desenvolupament de pel·lícules i de dissoldre, d’una vegada per totes, del
mecanisme al que es referia Tsujihara en les seves declaracions: procés decisori
per comitè. Ara bé, en l’univers DC per sota de Emmerich es troba el nou
president de DC Movies, Walter Hamada, conegut seu de la divisió de New Line de
l’estudi.
Però
no són només aquests canvis, ja que se’n va la responsable de marketing, Sue
Kroll. L’executiva, abans d’anar-se, va haver de desmentir una informació prèvia
de The Wrap, on l’acusaven “d’odiar les pel·lícules de súper herois”, tot a ran
de la publicitat de la pel·lícula ‘Justice League’, on simplement no apareixia
Superman, ni tant sols en els cartells publicitaris, per la cosa de donar
misteri a una producció, la qual venia de ‘Batman v Superman’, on quedava pales
que Superman no havia “marxat” del tot. I a més al cap de pocs mesos d’acabar
el rodatge, es van començar a filtrar joguines i logos del home d’acer. Per no
parlar del desastrós intent d’amagar-li el bigoti que duia mentre gravava al
mateix temps Mission Impossible 6, i que ningú de Warner va fer declaracions
oficials al respecte. Kroll ha dit que aquestes insinuacions “són
definitivament falses” i que defensa “tot el procés publicitari i de marketing
en una campanya que va ser estratègica i creativa”.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada