Estrena Destacada

'TAROT'.

'TAROT'.
Estrena 10/05/24

dimecres, 23 de novembre del 2022

'James Wan i Jason Blum'.


En un  moviment que promet sacsejar el món dels films de terror deixa a la resta en pols de vampir.

Jems Wan i Jason Blum estan treballant en els detalls durant converses avançades per a crear una gran fabrica de terror a mesura que el gènere es converteix en el producte més popular de Hollywood. Si es tanca l’acord, que podria ser a principis del 2023, Atomic Monster i Blumhouse operarien com a segells separats amb la seva pròpia autonomia creativa. I el segell de Wan traslladaria el seu acord de primera mà de Warner Bros. A Universal, la llar de Blumhouse.

La nova entitat seria una divisió de propietat de tres parts, amb participacions de Blum, qui seguirà essent el propietari majoritari, Wan i Comcast, matriu de NBCUniversal. “Normalment no fem més de tres o quatre films al any, i la meva esperança és que amb James puguem duplicar això a sis o vuit films”, li va comentar Blum a The Hollywood Reporter.

Un dels objectius a llarg termini de Blum i Wan és crear una empresa envejable que es vendria en el futur. Però, de manera més immediata, una empresa fusionada podria augmentar dràsticament la producció de terror amb un cineasta (Wan) que crea franquícies originals aterridores i un productor (Blum) que produeix franquícies per a cinema i el servei de streaming.

“Aquest és un canvi sísmic per al gènere de terror”, diu un cineasta que ha treballat amb Wan i amb Blum. “Això eleva l’horror i la industria s’ho prendrà més seriosament, segur”.

El terror no sols s’ha generalitzat, sinó que ara és un dels dos gèneres, a més dels còmics, que funciona constantment per a les estrenes cinematogràfiques, especialment aquest any.

Smile de Paramount, estrenat el 30 de setembre, ha recaptat $214.059.712 a nivell mundial ($104,7M a nivell nacional) i és el títol de terror original i número u del any. No està malament per a un film que ha costat al voltant de $17M. The Black Phone de Blum va ser un èxit de taquilla tant per part de la crítica i un èxit de taquilla de combustió lenta, ha recaptat $159.568.230 per un pressupost de $18M. El doble cop de A24 del director Ti West, X i Pearl, també es va guanyar als crítics i als cinèfils.

I és un gènere en el que pot profunditzar altres estudis que no són Disney/Marvel Studios i Warner Bros./DC Studios, que bàsicament tenen el monopoli dels superherois.

“El terror és el millor que pots tenir si no pots fer films de còmics”, va afegir Blum.

La notícia de la fusió ha arribat seguidament després de la pròpia habilitat de joc de terror de Paramount. El estudi va contractar a Walter Hamada, recent sortit del seu lloc com a Cap dels films de DC a Warner, per a supervisar la seva pròpia línia de terror, una que espera expandir després dl èxit de Smile.

Si bé Blumhouse/Atomic Monster pot adoptar un punt de vista de volum, es considera que Hamada adopta un punt de vista més acurat, diuen les persones que han treballat amb els cineastes. “[Walter] sols desenvolupa el que fa”, diu un.

Però mentre Universal i Paramount s’enforteixen en el negoci de la por, Warner llueix un to blanc pàl·lid. Atomic Monster anteriorment tenia un tracte amb Warner, on Wan està en la postproducció de Aquaman and the Lost Kingdom i on els seus films i spin-off de The Conjuring han generat més de $2.000M en ingressos a la taquilla. El seu contracte va vèncer a la primavera i el estudi no va fer cap proposta per a retenir-lo.

Hamada era un executiu de terror en la divisió de New Line de Warner, on ell i Wan van estrenar per primer cop The Conjuring abans de que l’executiu es trasllades als films de DC. Ell també estava feliç de seguir endavant i no se li va apropar per a un acord amb l’estudi, el que normalment és habitual per als executius de tota la vida. “Warner era el primer lloc per [a prendre] horror degut a New Line", assenyala un cineasta. “Perdre a aquests nois demostra que no es coneixen el valor del talent que tenen”.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada