Doncs ahir, la 54a Edició del Festival Internacional de Cinema Fantàstic de Sitges de Catalunya, va presentar el cartell d’enguany i que es celebrarà del 07 al 17 d’octubre. El cartell està dedicat al home llop i protagonista d’aquesta edició.
Tenim tots una mica de llop, de bèstia interior?
Dues cares? Com gestionem les nostres dualitats? Els autors del cartell de l’agencia
China Madrid, expliquen que “ha estat molt interessant treballar amb un
imaginari tan potent com el del leitmotiv d’enguany, però intentant transcendir
la pura iconografia de la bèstia, que ja és gairebé pop, i cercant suggerir una
conversa molt més àmplia”. “Per això ens va semblar que el naip podria ser un
objecte molt atractiu per a reflectir això”. Per la seva part, el director del
Festival de Sitges, Àngel Sala, diu que el leitmotiv es centra en la bèstia
interior que tothom porta a dins a través del mite de l’home llop i d’altres
transformacions al llarg de la història del cinema fantàstic.
L’home llop hi estarà molt present amb una
retrospectiva que començarà pel clàssic L’home Llop,
de George Waggner (1941) amb Claude Rains, fins a Un
Home Llop americà a Londres, de John Landis (1981), passant per títols
de Paul Naschy.
També tenim els primers títols que es projectaran enguany:
Enguany, la programació tindrà un nou format
híbrid entre presencial i la plataforma, estarà formada per un centenar de
films. Alguns dels primers títols s’han donat a conèixer, com la col·laboració entre
el cineasta japonès Sion Sono i Nicolas Cage a Prisoner
of the Ghostland, un film d’acció i terror sobrenatural. El britànic Ben
Wheatley presentarà l’experiència sensorial i fosca In
the Earth. Altres films són, Son de l’irlandès
Ivan Kavanagh, un drama de terror sobre el coratge d’una mare que haurà de
decidir fins on està disposada a arribar per a protegir el seu fill de forces
malignes. El noir cantonès Limbo, de Soi
Cheang, un drama policíac amb assassí en sèrie del prolífic director de
Hong-Kong. D’altres films són, la comèdia de ciència-ficció Beyond the Infinite Two Minutes, dirigit per Junta
Yamaguchi; Sound of Violence, un film d’Alex
Noyer, visceral i sinestèsic, i LLanto maldito,
del director colombià Andrés Beltrán. I dels documentals a destacar, es podrà
veure A Glitch in the Matrix, de Rodney
Ascher, un treball de caire científic i metafísic que es pregunta en un viatge
suggeridor si l’ésser humà viu dins d’una simulació.
Seven Chances, la secció del festival programada
en col·laboració amb l’ACCEC (Associació Catalana de la Crítica i l’Escriptura
Cinematogràfica) també ha avançat una proposta que posarà dempeus a més d’un
fan del gènere: The Amusement Park (1973),
el film perdut de George A. Romero, redescoberta i restaurada en 4k per la seva
vídua, és un angoixant malson sobre la vellesa i el maltractament a la gent
gran.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada